Wat is de inspiratie achter Studio Anneloes?


Anneloes: In 2006 was er veel vraag naar een snelle reactie op nieuwe modetrends, dat werd eigenlijk nog niet door andere merken opgepakt. Ik voelde dat hier een gat in de markt lag, dus heb ik geprobeerd om dit op te pakken. We hebben nu een tweeledige aanpak: we proberen zo snel mogelijk te anticiperen op nieuwe modetrends en om de Studio Anneloes-consument door en door te leren kennen.

 

We hebben veel contact met onze consumenten, dus we weten wat deze vrouwen zoeken. Die informatie gebruiken we vervolgens om onze collecties vorm te geven. De klant is vanaf het begin een belangrijk onderdeel in ons verhaal.

Wat is er uniek aan Studio Anneloes?

Anneloes: We zijn uniek in hoe we verkopen en leveren, onze collecties hebben een zeer korte time-to-market aangezien we er 16 per jaar leveren. Op deze manier zien we direct welke stukken goed verkopen in de winkels en wat het straatbeeld is, zodat we die informatie kunnen verwerken in onze volgende collectie. Dat is zeker ons meest unieke aspect.

 

 

Wat bracht Studio Anneloes naar Worldline?


Jan-Willem: We kozen voor Worldline omdat we op zoek waren naar een betrouwbare betaalpartner – betrouwbaarheid is cruciaal bij het runnen van een online bedrijf. Een betaalpartner moet een solide imago hebben, een internationale basis hebben en ons kansen bieden.

 

Het was verder ook belangrijk voor ons dat onze nieuwe partner goed luisterde naar wat onze wensen waren en dat we service van topkwaliteit kregen die in lijn was met onze visie. Dit was zeker het geval bij Worldline.

Welke rol speelt duurzaamheid binnen Studio Anneloes?

Jan-Willem: Als onderdeel van de mode-industrie realiseren we ons dat kleding en hoe het gemaakt wordt een grote impact kan hebben op het milieu. We willen hier transparant over zijn en doen wat we kunnen om onze footprint te verkleinen.

 

Tegenwoordig heeft ieder artikel in onze lijn een QR-code die klanten de impact van dat kledingstuk op het milieu laat zien. Deze QR-code is dynamisch, dit betekent dat als processen in de keten verbeteren, de volgende keer dat dat item wordt geproduceerd, de impactwaarden zullen veranderen – hopelijk naar beneden. Dat is uniek in de wereld van de fashion en duurzaamheid. Daar zijn wij bijzonder trots op!

 

 

Hoe ziet de toekomst eruit voor Studio Anneloes en Worldline?

Jan-Willem: We hebben veel plannen voor de toekomst en ook zeker in samenwerking met Worldline. Sinds we samenwerken hebben we onze conversieratio met een half procent zien stijgen, ons retourpercentage met 10% zien dalen en onze internationale bestellingen met 75% zien groeien. En daar zien we wel kansen.

 

We hebben geen ambities om om met onze wholesale en retail activiteiten naar het buitenland te gaan, maar wat betreft onze online activiteiten zien wij zeker nog kansen in de samenwerking met Worldline.

Neem contact op met een expert

Creëer een betaalervaring die gemakkelijk, schaalbaar en betrouwbaar is.






    * Verplichte velden

    U kunt uw toestemming te allen tijde intrekken via de optie "uitschrijven" in de e-mail die u hebt ontvangen. Uw persoonlijke gegevens worden verwerkt volgens het Worldline Privacybeleid.

    Door op de knop "Sturen" te klikken, stemt u in met het Worldline Group-verwerkingsproces en het gebruik van uw persoonlijke gegevens om uw verzoek te verwerken volgens het Worldline Privacybeleid.

    In overeenstemming met de huidige wetgeving, hebt u het recht om uw toestemming in te zien, te corrigeren, te weigeren en in te trekken en al uw gegevens te verwijderen. Neem contact op met een Worldline Data Privacy Officer om deze rechten uit te oefenen.