Hoe is Newpharma ontstaan?

Het geniale idee kwam van een Belgische apotheker die online geneesmiddelen wilde verkopen. We wisten dat dat geen simpel avontuur zou worden, vooral door de zware reglementering voor medicijnen. Maar we waren zo enthousiast dat we in 2008 ons eerste apotheekproduct online verkochten! Sinds 2009 is het in België toegelaten om zonder voorschrift geneesmiddelen te verkopen. Sindsdien boomt onze activiteit pas helemaal.

Wat waren de uitdagingen voor online betalingen?

Vanaf het allereerste begin lieten we onze internetpartners weten dat we een stabiel en veilig systeem verwachtten. De website van Newpharma moet gebruiksvriendelijk, duidelijk en snel zijn. Elke reactietijd die de klant zelfs maar even te lang laat wachten, is verkoop die je kwijt bent.

 

De gebruikerservaring moet optimaal en geruststellend zijn voor de verkoop van soms toch gevoelige producten.

 

En doordat onze Belgische tarieven aantrekkelijk waren voor buurlanden als Frankrijk en Nederland, wilden we ook ondersteuning om de internationale markt op te gaan.

Hoe is uw samenwerking met Ingenico?

Er is geen sector waarvoor de klant zo veeleisend is als farma. Daarom hadden we absoluut een stabiel en veilig platform nodig. Dankzij Ingenico ePayments hebben we dat.

 

Onze website is misschien niet de ‘mooiste van het land’, maar hij stelt mensen gerust en voldoet aan al onze conversiedoelstellingen. We zijn heel blij met onze partner voor betalingen die voor de rest heel onopvallend op de achtergrond kan blijven: alles werkt zoals het hoort, zonder problemen.

Uit de Newpharma website

Naar een onberispelijk platform

Newpharma deelt 75% van de markt met zijn belangrijkste concurrent en zoekt de beste betalingsoplossing.

Logisch! Zeker op een nieuwe markt die zo riskant is als die van geneesmiddelen online is het cruciaal dat klanten zich veilig voelen en dat hun gegevens optimaal beschermd zijn.

Neem contact op met een expert
  • 9,99% verkrijgbaarheid. Gedaan met verkoop die je misloopt.
  • Een betrouwbaar universum. HPPS, 3D Secure v2, duidelijke logo’s, waterdichte beveiliging … 
  • Een internationale ontwikkeling die fel geholpen wordt door een betalingstraject dat aangepast is aan de specifieke kenmerken van de landen waarin we actief willen zijn.
Neem contact op met een expert