Bongo

Wat heeft u bij Bongo bereikt?

Ik zou het willen omschrijven als een grote stap voorwaarts! Ter illustratie: toen ik in maart 2008 bij de groep begon, was het bedrijf slechts een startup en 5 jaar in Frankrijk actief. Indertijd hebben we ons ten doel gesteld onze focus eerst op de Europese markt te richten om zo snel te kunnen groeien. Uiteraard was dit een hele uitdaging. Maar nu, 10 jaar later, kunnen we constateren dat onze missie geslaagd is! We zijn in meer dan 10 Europese landen vertegenwoordigd. En daar zijn we trots op.

Hoe heeft Ingenico ePayments jullie begeleid bij deze snelle internationalisering?

Ingenico bleek de perfecte partner voor ons. Een toegewijd team begeleidde ons bij elke stap die essentieel was voor het optimaliseren van onze transacties. Hierbij denk ik onder andere aan de uitbreiding van het aantal talen, munteenheden en betaalmogelijkheden. Ingenico staat ons ook bij gedurende peak sales, zoals bijvoorbeeld met de kerst. En ze adviseren ons bij het verbeteren van ons online betaalsysteem. Kortom we werken nauw samen om ervoor te zorgen dat de klant bij ons eenvoudig en probleemloos online kan winkelen.

Waarom is het zo belangrijk voor Bongo om het aantal betaalmogelijkheden te vergroten?

Eerlijk gezegd  is dat essentieel. Om onze conversiepercentages te vergroten – ongeacht het land waar de transactie plaatsvindt – moet de internetgebruiker in een veilige omgeving kunnen navigeren. Daarom helpt Ingenico ons om de betaalsystemen, die wereldwijd nogal verschillen, te leren kennen. In Nederland wordt het meest betaald met iDEAL, in Frankrijk met Carte Bancaire, Visa, Mastercard, American Express en Paypal, en in Duitsland is ELV het meest gebruikte betaalsysteem. Daar dienen we rekening mee te houden.

Hoe verloopt de dagelijkse samenwerking met Ingenico?

We hebben contact wanneer dat nodig is en de Ingenico-teams reageren altijd heel proactief. We zijn momenteel druk bezig met fraudebestrijding. Dankzij het flexibele en schaalbare platform van Ingenico kunnen we ons vrijwel onbeperkt blijven ontwikkelen, terwijl het risicopercentage heel laag blijft. Dankzij de basismodule voor fraudedetectie is het aantal frauduleuze transacties aanzienlijk verminderd zonder dat dit het conversiepercentage negatief beïnvloed heeft.

Hoe heeft Bongo de digitale transformatie doorgevoerd?

Een vernieuwende digitale transformatie-strategie is ingevoerd om de ontwikkeling van het Bongo-product in goede banen te leiden. De fysieke giftbox, die oorspronkelijk bestond uit een cadeaubon en een catalogus met alle deelnemende partners, is in de afgelopen jaren herzien en aangepast om de aangeboden belevingen te combineren met steeds betere diensten.

De Bongo Group biedt een ruime keuze aan ‘belevingen’ om cadeau te geven. Exclusieve diensten maken onze producten heel gebruiksvriendelijk en we hebben extra veel aandacht besteed aan de kwaliteit van de aangeboden belevingen.

Dankzij de digitale transformatie hebben we allerlei opties kunnen invoeren, zoals:

  • Het direct op onze websites kunnen bekijken van alles beschikbare uitjes, enhet onmiddellijk online reserveren hiervan.
  • Het onbeperkt gratis, snel en eenvoudig ruilen indien de ontvanger een andere beleving wenst dan hij/zij cadeau gekregen heeft.
  • 3 jaar geldig, met onbeperkt gratis verlengen voor 3 jaar.
  • En, heel recentelijk, de introductie van de Bongo-app, waarmee je op je telefoon de gewenste beleving direct kunt bekijken, selecteren, reserveren, ruilen of betalen.

Tegelijkertijd is de Bongo Group ook voortdurend bezig met productinnovatie door het assortiment continu te vernieuwen. Zo zijn er nu bijvoorbeeld de digitale giftboxen die uitsluitend online te koop zijn. Momenteel hebben we een aanbod van 7000 digitale producten in Europa.

Neem contact op met een expert

Creëer een betaalervaring die gemakkelijk, schaalbaar en betrouwbaar is.






* Verplichte velden

U kunt uw toestemming te allen tijde intrekken via de optie "uitschrijven" in de e-mail die u hebt ontvangen. Uw persoonlijke gegevens worden verwerkt volgens.het Ingenico Privacybeleid..

Door op de knop "Verzenden" te klikken, stemt u in met de bedrijven van het Ingenico Group-proces en gebruikt u uw persoonlijke gegevens om uw verzoek te verwerken volgens het Ingenico Privacybeleid. In overeenstemming met de huidige wetgeving, hebt u het recht om uw toestemming in te zien, te corrigeren, te weigeren en in te trekken en al uw gegevens te verwijderen. Neem contact op met een Ingenico Data Privacy Officer om deze rechten uit te oefenen.